Biogramy członków zespołu:

Agata Adamiecka-Sitek - absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Śląskim, teatrolożka, krytyczka teatralna, wydawczyni. Zajmuje się problematyką gender, cielesności i polityczności sztuki. Autorka książki Teatr i tekst. Inscenizacja w teatrze postmodernistycznym (2006), redaktorka wielu książek o polskim teatrze i kulturze przedstawieniowej. Autorka kilkudziesięciu artykułów naukowych w czasopismach i tomach zbiorowych. Członkini zespołu redakcyjnego pierwszego wydania Tekstów zebranych Jerzego Grotowskiego (2013). Redaktorka internetowego pisma naukowego „Polish Theatre Journal” – polishtheatrejournal.com. Pracuje w Instytucie Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego, gdzie kieruje Działem Naukowo-Wydawniczym. Jest adiuntkem na Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie. Jako dramaturżka stale współpracuje z reżyserką Martą Górnicką w projekcie Chór Kobiet. 

Alicja Borkowska - prezeska fundacji Strefa WolnoSłowa, koordynatorka projektów teatralnych, reżyser, teatrolog (magister sztuki na Akademii Teatralnej w Warszawie, studiowała na wydziale DAMS na Uniwersytecie w Bolonii). Pracowała przy wielu festiwalach teatralnych w Polsce i za granicą. Przez wiele lat związana z Teatro dell’Argine/ITC Teatro w Bolonii, gdzie koordynowała projekty wielokulturowe teatru, prowadziła warsztaty teatralne dla imigrantów i uchodźców, była współkuratorką i koordynatorką festiwalu „La Scena dell’Incontro” oraz asystowała reżyserom TdA przy spektaklach. Pomysłodawczyni i reżyserka projektów artystycznych z udziałem imigrantów i uchodźców (m.in. „Tragitti migranti”, „Del rispetto della legge”, „Rifugio Europa”, „Azyl Warszawa”, „Teatr migrujący”, ATLAS). Prowadzi warsztaty teatralne dla dzieci, młodzieży i dorosłych, w szkołach i w teatrach, w Polsce i za granicą. Pomysłodawczyni i koordynatorka teatralnych projektów Strefy WolnoSłowej, w ramach których prowadzi warsztaty i reżyseruje spektakle.

Agata Diduszko-Zyglewska - dziennikarka, publicystka, aktywistka miejska, animatorka kultury. Pracuje w Krytyce Politycznej; współpracuje z „Gazetą Wyborczą”, pisze o prawach kobiet, relacjach państwo-Kościół, kulturze, sprawach uchodźców i innych sprawach społecznych. Członkini inicjatywy na rzecz uchodźców Chlebem i Solą, miejskiego zespołu sterującego ds. wdrażania Programu Rozwoju Kultury w Warszawie, współautorka dokumentu Miasto kultury i obywateli. Program rozwoju kultury w Warszawie do roku 2020, współautorka książki Szwecja czyta. Polska czyta.

Zofia Król - redaktorka naczelna i szefowa działu literatury portalu dwutygodnik.com. Krytyczka literacka, literaturoznawczyni, doktor filozofii (praca doktorska na temat kategorii „uwagi” w filozofii i literaturze XX wieku, napisana pod kierunkiem prof. Agaty Bielik-Robson w Instytucie Filozofii i Socjologii PAN). Autorka książki Powrót do świata. Dzieje uwagi w filozofii i literaturze XX wieku (2013). Pisała także do „Gazety Wyborczej”, „Tygodnika Powszechnego”, „Zeszytów Literackich” i „Kontekstów”. Laureatka przyznawanej przez „Zeszyty Literackie” nagrody im. Konstantego A. Jeleńskiego (2006).

Iwona Kurz - krytyczka filmowa i historyczka kultury, od 2002 wykładowczyni Instytutu Kultury Polskiej na Uniwersytecie Warszawskim. Regularnie publikuje artykuły m.in. na portalu dwutygodniku.com i w periodykach „Kino”, „Widok”, „Dialog”, „Kwartalnik Filmowy”. Współautorka Obyczajów polskich. Wiek XX w krótkich hasłach (2008), redaktorka antologii Film i historia (2008, Nagroda Rektora UW). Współredaktorka podręczników akademickich Antropologia ciała (2008) oraz Antropologia kultury wizualnej (2012), redaktorka i współtłumaczka książki Jonathana Crary’ego Zawieszenia percepcji. Uwaga, spektakl i kultura nowoczesna (2009). Jest także współautorką podręcznika do wiedzy o kulturze dla szkół ponadgimnazjalnych Człowiek w kulturze (2006). Za książkę Twarz w tłumie. Wizerunki bohaterów wyobraźni zbiorowej w kulturze polskiej lat 1955-1969 otrzymała Nagrodę im. Bolesława Michałka za najlepszą książkę filmoznawczą 2005 roku oraz nominację do Nagrody Literackiej Nike 2006.

Edwin Bendyk - dziennikarz, publicysta i pisarz, pracuje w tygodniku „POLITYKA”, gdzie kieruje działem nauki. Autor książek: Zatruta studnia. Rzecz o władzy i wolności (2002), Antymatrix. Człowiek w labiryncie sieci (2004), Miłość, wojna, rewolucja. Szkice na czas kryzysu (2009) oraz Bunt Sieci (2012). W 2014 r. wspólnie z Jackiem Santorskim i Witoldem Orłowskim opublikował książkę Jak żyć w świecie, który oszalał. Na Wydziale Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego prowadzi wykład o kulturze cyfrowej w ramach kierunku „Język i społeczeństwo”. Wykładowca Collegium Civitas, gdzie kieruje Ośrodkiem badań nad Przyszłością. W Centrum Nauk Społecznych PAN (Graduate School for Social Research) prowadzi seminarium o nowych mediach. Zastępca redaktora naczelnego magazynu naukowego „Kultura i rozwój”. Należy do Polskiego PEN Clubu. Jest członkiem European Council on Foreign Research.

Sebastian Cichocki - socjolog, kurator i krytyk sztuki. Do 2008 roku dyrektor CSW Kronika w Bytomiu, aktualnie pracuje w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Kurator licznych wystaw indywidualnych i zbiorowych, m.in. wystawy Moniki Sosnowskiej 1:1 w Pawilonie Polskim na 52. Biennale w Wenecji oraz Yael Bartany ... and Europe will be stunned na 54. Biennale w Wenecji. Zajmuje się głównie refleksją neo-konceptualną w sztuce, nawiązuje do land-artu, sztuki środowiskowej z lat 70. Autor licznych tekstów krytycznych, redaktor katalogów wystaw i antologii. Publikował m.in. w „Cabinet”, „Artforum”, „IDEA Arts+Society”, „Obiegu”, „Czasie Kultury”, „Magazynie Sztuki”, „Gazecie Wyborczej", „Krytyce Politycznej” i „Tygodniku Powszechnym”. W 2011 wydał, wspólnie z Galit Eilat, książkę A Cookbook for Political Imagination, towarzyszącą wystawie Yael Bartany na Biennale w Wenecj. W tym samym roku ukazała się książka dla dzieci S.Z.T.U.K.A. z ilustracjami Aleksandry i Daniela Mizielińskich, zawierająca 51 opowiadań o sztuce współczesnej.

Tomasz Gromadka - dramaturg, poeta, koordynator projektów animacyjno-edukacyjnych. Magister sztuki na Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie. Przez ostatnie lata dziennikarz zajmujący się kulturą i sztuką, szczególnie teatrem i serialami. Prowadzi warsztaty teatralne dla dzieci, młodzieży i dorosłych, współtworzy i współkoordynuje projekty teatralne Fundacji Strefa WolnoSłowa. Jego sztuki DeportacjaStrajk arabskich pielęgniarek drukowane były w miesięczniku „Dialog”. Spektakle na podstawie tekstów Tomasza Gromadka wystawiane były, m.in. w Warszawie, Poznaniu, Bolonii i Brukseli.

Paweł Łysak - ukończył Wydział Filozofii i Socjologii UW oraz Wydział Reżyserii Dramatu warszawskiej PWST. Wyreżyserował ponad 30 spektakli na scenach teatrów Warszawy, Poznania, Bydgoszczy, Lublina, Łodzi i Torunia oraz siedemdziesiąt słuchowisk radiowych. Laureat prestiżowych nagród i wyróżnień, m.in. Złotego Krzyża „za zasługi dla kultury polskiej” (2015), dorocznej Nagrody Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w kategorii „Teatr” (2012), Paszportu „Polityki” (2008), nagrody za reżyserię na XVI Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej (2010), Grand Prix Festiwalu Teatru Polskiego Radia i Teatru Telewizji Polskiej „Dwa Teatry – Sopot” (2011). W latach 2000-2003 wspólnie z Pawłem Wodzińskim kierował  Teatrem Polskim w Poznaniu. Od  roku 2006 do 2014 był dyrektorem Teatru Polskiego w Bydgoszczy.  Od września 2014 dyrektor Teatru Powszechnego w Warszawie. Od 2012 do 2016 Przewodniczący Rady ds. Instytucji Artystycznych przy Ministrze Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Od 2014 wiceprezes Stowarzyszenia Dyrektorów Teatrów.

Igor Stokfiszewski - badacz, uczestnik i inicjator działań z zakresu teatru społecznego, teatru wspólnoty i sztuki zaangażowanej, aktywista. Współpracował m.in. z Teatrem Łaźnia Nowa (Kraków), Workcenter of Jerzy Grotowski and Thomas Richards (Pontedera, Włochy), niemieckim kolektywem Rimini Protokoll oraz z artystami: Arturem Żmijewskim, Pawłem Althamerem i Jaśminą Wójcik. Jako dramaturg realizował spektakle teatralne w reżyserii Wojtka Klemma, Agnieszki Olsten i Bartosza Szydłowskiego m.in. w Narodowym Starym Teatrze w Krakowie, Teatrze Studio w Warszawie oraz Teatrze Współczesnym we Wrocławiu. Współkurator działań artystyczno-społecznych w przestrzeniach poprzemysłowych „Zakłady. Ursus 2014” i „Ursus – spacer w czasie” (2015). Był członkiem zespołu 7. Biennale Sztuki Współczesnej w Berlinie (2012). Autor książki Zwrot polityczny (2009) i współredaktor m.in. tomów Kultura i rozwój. Analizy, rekomendacje, studia przypadków (2016), Built the City: Perspectives on Commons and Culture (2015) oraz Jerzy Grotowski. Teksty zebrane (2012). Członek zespołu Krytyki Politycznej, rady organizacji European Alternatives i założonego przez Janisa Warufakisa ruchu politycznego Diem25, działacz związku zawodowego Inicjatywa Pracownicza.

Paweł Sztarbowski - doktor nauk humanistycznych. Ukończył filozofię na UW, studiował wiedzę o teatrze w Akademii Teatralnej w Warszawie. W latach 2006-2011 pracował w Instytucie Teatralnym na stanowisku kierownika działu promocji teatru, a w latach 2011-2014 w Teatrze Polskim w Bydgoszczy na stanowisku zastępcy dyrektora ds. programowych i dyrektora programowego Festiwalu Prapremier. Od 2014 r. pracuje w Teatrze Powszechnym w Warszawie jako zastępca dyrektora ds. programowych. Był recenzentem teatralnym. Wykłada w Akademii Teatralnej w Warszawie i w Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania przy PAN. Jako dramaturg współpracował m.in. z Michałem Zadarą, Pawłem Łysakiem, Wojciechem Farugą, Marcinem Liberem i Nilsem Torpusem. Jego słuchowisko Somosierra nagrodzone zostało Grand Prix Festiwalu Telewizji Polskiej i Polskiego Radia „Dwa Teatry” (2011). Laureat teatralnej nagrody Prezydenta Miasta Bydgoszczy za rok 2013 oraz teatralnej nagrody Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego za rok 2014.

Tomasz Thun-Janowski - od 2013 roku Dyrektor Biura Kultury Urzędu m. st. Warszawy. Studiował polonistykę, teatrologię i filozofię na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu i Uniwersytecie Warszawskim. Zawodowo związany z teatrem i kulturą jako menedżer i producent. Wieloletni zastępca dyrektora naczelnego TR Warszawa oraz szef wydziału komunikacji Instytutu Adama Mickiewicza. Wykładowca akademicki na Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie. Jest ekspertem w dziedzinie tworzenia, ewaluowania i zarządzania wdrażaniem miejskich polityk kulturalnych, budowania marek i zarządzania złożonymi projektami komunikacyjnymi. Uczestnik i współtwórca ruchów społecznych związanych z kulturą i sztuką: Obywatele Kultury (sygnatariusz podpisanego w 2011 roku z Prezesem Rady Ministrów RP Paktu dla kultury), Kultura Niepodległa. Inicjator i współorganizator ogólnopolskiego Kongresu Kultury 2016 oraz Forum Przyszłości Kultury.