***

W razie problemów technicznych z platformą, prosimy o telefon pod numerem: 22 619 99 13 (czynny od poniedziałku do piątku, w godz. 9.00 – 17.00, a także pół godziny przed wydarzeniami na VOD i w czasie wydarzeń).

***

Aby obejrzeć materiał na VOD Teatru Powszechnego należy wykonać 3 proste kroki:

 

  1. stworzyć osobiste konto na platformie (https://www.vod.powszechny.com/rejestracja).
  2. aktywować kliknięciem w link aktywacyjny, wysyłany automatycznie na adres mailowy podany podczas rejestracji (uwaga: mail z linkiem może wpaść do skrzynki spam).
  3. po aktywowaniu konta wystarczy zalogować się na platformie, używając danych podanych podczas rejestracji.

 

Oglądanie materiałów na platformie VOD bez aktywnego konta jest niemożliwe. Do osobistego konta w tym samym czasie można zalogować się tylko na jednym urządzeniu – próba zalogowania się do tego samego konta na kilku urządzeniach równocześnie zakończy się automatycznym wylogowaniem.

Prosimy o zwrócenie uwagi na kategorię materiału wideo dostępnego na VOD: czy ma to być streaming na żywo (transmisja), czy też emisja nagrania. W przypadku emisji nagrań spektakli możliwe jest wstrzymywanie, cofanie lub zatrzymanie (i wylogowanie z VOD) odtwarzania wideo w dowolnym momencie, ale tylko we wskazanym zakresie godzinowym dostępności danego wydarzenia. Niemożliwe jest cofanie odtwarzania wideo podczas internetowego streamingu spektaklu na żywo (uwaga: zapis streamingu po około 30 minutach od zakończenia transmisji jest zazwyczaj dostępny jeszcze przez kilka godzin).

Tryb pełnoekranowy można ustawić w prawym, dolnym rogu okna odtwarzania wideo (4 strzałki symbolizujące rozszerzenie). Z kolei poziom głośności najlepiej dostosować zarówno w urządzeniu odtwarzającym dźwięk (komputer/telewizor/głośniki), jak i w oknie odtwarzania na platformie VOD (w prawym, dolnym rogu).


***

Transmisja online (streaming na żywo) – wskazówki techniczne:

– transmisja może rozpocząć się z kilkuminutowym opóźnieniem – prosimy o cierpliwość; punktualnie o godzinie rozpoczęcia wydarzenia powinna wyświetlić się plansza informacyjna, a kilka minut później powinien włączyć się streaming;

– prosimy o sprawdzenie przepustowości łącza internetowego; zalecamy korzystanie z połączenia przez wi-fi lub przy użyciu kabla sieciowego łączącego bezpośrednio komputer z routerem; uwaga: nie zalecamy oglądania streamingu na telefonie komórkowym; nie zalecamy także korzystania z danych komórkowych (przez router wi-fi wbudowany w telefonie, który przekazuje połączenie internetowe do komputera);

– korzystanie z platformy VOD za pomocą połączenia VPN lub podobnych tzw. wirtualnych sieci prywatnych może zakłócać streaming lub emisję nagrania – możliwe jest automatyczne wylogowanie użytkownika (zazwyczaj ponowne zalogowanie się umożliwia powrót do oglądania);

– podczas oglądania streamingu najlepiej w tym samym czasie nie pobierać i nie przesyłać „ciężkich” plików (o rozmiarze powyżej kilkuset megabajtów) i nie oglądać streamingu na kilku urządzeniach podłączonych do tego samego routera wi-fi;

– obraz z komputera najłatwiej podłączyć do ekranu telewizora za pomocą kabla HDMI; telewizory z funkcją Smart TV mają już wbudowaną opcję oglądania materiałów VOD dzięki systemowi webOS lub Tizen (uwaga: w przypadku oglądania spektaklu w jakości 4K z platformy VOD na telewizorze wymagane jest łącze internetowe o prędkości ok. 20 Mbit/s, w przypadku mniejszej prędkości wideo może być odtwarzane w spowolnieniu; w przypadku oglądania wideo na telewizorze z opcją Smart TV zalecamy wchodzenie na stronę internetową platformy przez bezpośrednie wpisanie adresu www.vod.powszechny.com w pasku adresowym na górze, a nie wchodzenie na VOD ze strony internetowej Teatru Powszechnego); w starszych telewizorach nieposiadających wbudowanej funkcji Smart TV pomocne może być urządzenie Chromecast (mała „przełączka” umożliwiająca przesyłanie treści z komputera czy urządzenia mobilnego do telewizora lub głośników);

– podczas streamingu może dochodzić w pewnych momentach do zatrzymania obrazu – po kilku sekundach emisja powinna wrócić do standardowego rytmu (jest to związane z przepustowością łącza, nagle zwiększającą się liczbą oglądających lub ew. problemami technicznymi); jeśli zatrzymanie obrazu trwa dłużej niż 3 sekundy – w takiej sytuacji pomocne mogą okazać się trzy metody: 1) odświeżenie strony (przez kliknięcie na klawisz „F5” lub zaznaczenie kursorem myszy adresu strony internetowej i kliknięcie na klawisz „Enter”), 2) zmiana przeglądarki internetowej (zalecamy korzystanie z przeglądarek Google Chrome, Safari i Mozilla Firefox), 3) przejście na „tryb incognito” (opcja do wyboru w prawym, górnym rogu przeglądarki lub do włączenia skrótem klawiszowym: Ctrl + Shift + P albo Ctrl + Shitf + N).