***
W razie problemów technicznych z platformą, prosimy o telefon pod numerem: 22 619 99 13 (czynny od poniedziałku do piątku, w godz. 9.00 – 17.00, a także pół godziny przed wydarzeniami na VOD i w czasie wydarzeń).
***
Aby obejrzeć materiał na VOD Teatru Powszechnego należy wykonać 3 proste kroki:
- stworzyć osobiste konto na platformie (https://www.vod.powszechny.com/rejestracja).
- aktywować kliknięciem w link aktywacyjny, wysyłany automatycznie na adres mailowy podany podczas rejestracji (uwaga: mail z linkiem może wpaść do skrzynki spam).
- po aktywowaniu konta wystarczy zalogować się na platformie, używając danych podanych podczas rejestracji.
Oglądanie materiałów na platformie VOD bez aktywnego konta jest niemożliwe. Do osobistego konta w tym samym czasie można zalogować się tylko na jednym urządzeniu – próba zalogowania się do tego samego konta na kilku urządzeniach równocześnie zakończy się automatycznym wylogowaniem.
Prosimy o zwrócenie uwagi na kategorię materiału wideo dostępnego na VOD: czy ma to być streaming na żywo (transmisja), czy też emisja nagrania. W przypadku emisji nagrań spektakli możliwe jest wstrzymywanie, cofanie lub zatrzymanie (i wylogowanie z VOD) odtwarzania wideo w dowolnym momencie, ale tylko we wskazanym zakresie godzinowym dostępności danego wydarzenia. Niemożliwe jest cofanie odtwarzania wideo podczas internetowego streamingu spektaklu na żywo (uwaga: zapis streamingu po około 30 minutach od zakończenia transmisji jest zazwyczaj dostępny jeszcze przez kilka godzin).
Tryb pełnoekranowy można ustawić w prawym, dolnym rogu okna odtwarzania wideo (4 strzałki symbolizujące rozszerzenie). Z kolei poziom głośności najlepiej dostosować zarówno w urządzeniu odtwarzającym dźwięk (komputer/telewizor/głośniki), jak i w oknie odtwarzania na platformie VOD (w prawym, dolnym rogu).
***
Transmisja online (streaming na żywo) – wskazówki techniczne:
– transmisja może rozpocząć się z kilkuminutowym opóźnieniem – prosimy o cierpliwość; punktualnie o godzinie rozpoczęcia wydarzenia powinna wyświetlić się plansza informacyjna, a kilka minut później powinien włączyć się streaming;
– prosimy o sprawdzenie przepustowości łącza internetowego; zalecamy korzystanie z połączenia przez wi-fi lub przy użyciu kabla sieciowego łączącego bezpośrednio komputer z routerem; uwaga: nie zalecamy oglądania streamingu na telefonie komórkowym; nie zalecamy także korzystania z danych komórkowych (przez router wi-fi wbudowany w telefonie, który przekazuje połączenie internetowe do komputera);
– korzystanie z platformy VOD za pomocą połączenia VPN lub podobnych tzw. wirtualnych sieci prywatnych może zakłócać streaming lub emisję nagrania – możliwe jest automatyczne wylogowanie użytkownika (zazwyczaj ponowne zalogowanie się umożliwia powrót do oglądania);
– podczas oglądania streamingu najlepiej w tym samym czasie nie pobierać i nie przesyłać „ciężkich” plików (o rozmiarze powyżej kilkuset megabajtów) i nie oglądać streamingu na kilku urządzeniach podłączonych do tego samego routera wi-fi;
– obraz z komputera najłatwiej podłączyć do ekranu telewizora za pomocą kabla HDMI; telewizory z funkcją Smart TV mają już wbudowaną opcję oglądania materiałów VOD dzięki systemowi webOS lub Tizen (uwaga: w przypadku oglądania spektaklu w jakości 4K z platformy VOD na telewizorze wymagane jest łącze internetowe o prędkości ok. 20 Mbit/s, w przypadku mniejszej prędkości wideo może być odtwarzane w spowolnieniu; w przypadku oglądania wideo na telewizorze z opcją Smart TV zalecamy wchodzenie na stronę internetową platformy przez bezpośrednie wpisanie adresu www.vod.powszechny.com w pasku adresowym na górze, a nie wchodzenie na VOD ze strony internetowej Teatru Powszechnego); w starszych telewizorach nieposiadających wbudowanej funkcji Smart TV pomocne może być urządzenie Chromecast (mała „przełączka” umożliwiająca przesyłanie treści z komputera czy urządzenia mobilnego do telewizora lub głośników);
– podczas streamingu może dochodzić w pewnych momentach do zatrzymania obrazu – po kilku sekundach emisja powinna wrócić do standardowego rytmu (jest to związane z przepustowością łącza, nagle zwiększającą się liczbą oglądających lub ew. problemami technicznymi); jeśli zatrzymanie obrazu trwa dłużej niż 3 sekundy – w takiej sytuacji pomocne mogą okazać się trzy metody: 1) odświeżenie strony (przez kliknięcie na klawisz „F5” lub zaznaczenie kursorem myszy adresu strony internetowej i kliknięcie na klawisz „Enter”), 2) zmiana przeglądarki internetowej (zalecamy korzystanie z przeglądarek Google Chrome, Safari i Mozilla Firefox), 3) przejście na „tryb incognito” (opcja do wyboru w prawym, górnym rogu przeglądarki lub do włączenia skrótem klawiszowym: Ctrl + Shift + P albo Ctrl + Shitf + N).