Edukacja bez fanatyzmu – panel dyskusyjny
niedziela, 16 października, godz. 14.00 – 15.30
sala warsztatowa (poziom –1 Teatru Powszechnego w Warszawie)
➤ prowadzenie: Zuzanna Karcz
➤ uczestniczki i uczestnicy:
– Krystyna Julia Brodowska – twórczyni prac wideo, fotografii, współorganizatorka akcji charytatywnych i społecznych, nauczycielka fotografii w technikum, założycielka kolektywu „Dudilla”
– Justyna Suchecka – dziennikarka edukacyjna, instruktorka tańca, ekspertka do spraw młodzieży, autorka książek „Young Power: 30 historii o tym, jak młodzi zmieniają świat” i „Nie powiem ci, że wszystko będzie dobrze”
– Agata Zapora – aktywistka na rzecz prewencji radykalizacji, wspierania grup mniejszościowych i różnorodności w polskim systemie edukacji
– Aleksandra Kiełtucka – nauczycielka języka angielskiego, metodyczka. Organizowała Sosnowiecki Dzień Roku Relacji w 2019. Edukację postrzega jako nieustanny dialog i budowanie relacji w empatii.
Książka Gregora Ziemera „Jak wychować nazistę. Reportaż o fanatycznej edukacji” została wydana nakładem wydawnictwa ZNAK i bardziej niż kiedykolwiek przydaje się jako punkt odniesienia w dyskusji o systemie edukacji w Polsce. Czy w systemie, który przyzwala na nauczanie językiem skrajnie prawicowej publicystyki, jest szansa na tworzenie progresywnej edukacji? Czy szkoła w dobie Czarnka może w ogóle kłaść nacisk na różnorodność, dawać przestrzeń na niepewność i kreatywność?
Porozmawiamy z przedstawicielkami i przedstawicielami różnych nurtów w obszarze edukacji, które pozwalają na budowanie szkoły publicznej z uwzględnieniem głosów uczniowskich, pozaministerialnych zainteresowań i autorskich programów. Wśród podejmowanych tematów znajdą się: edukacja kreatywna w nauce języków obcych, grywalizacja i gameizacja, antydyskryminacja mniejszości oraz kultura.
Moderowana i otwarta dyskusja będzie przebiegać wraz z zapisaniem gotowych rozwiązań ze szkół publicznych w całej Polsce. Zapraszamy do udziału wszystkie osoby, które jakkolwiek czują się związane z systemową oświatą.